Ledenraad

Ledenraad

Overzicht ledenraadsleden 2023-2026:

Daphne van den Hof

Wat doet de Ledenraad?

De Ledenraad is klankbord van het bestuur en heeft de volgende formele taken en bevoegdheden:

  1. Benoeming, schorsing en ontslag van de bestuurders en de leden van de overige statutaire organen.
  2. Vaststellen en wijzigen van de Statuten, Reglementen en Gedragscode van de vereniging.
  3. Vaststellen van jaarrekening en financiële verantwoording over het afgelopen boekjaar.
  4. Verlenen van kwijting aan het Bestuur voor het door hem gevoerde beleid.
  5. Toezicht houden op de waarborging van de kwaliteit van de Beroepsregisters.
  6. Vaststellen van de jaarlijkse ledenbijdrage/contributie.
  7. Goedkeuren van het jaarplan en de begroting voor het nieuwe boekjaar.
  8. Goedkeuren van beleidsplannen.
  9. Gevraagd en ongevraagd adviseren van het Bestuur.

De formele taken en rollen van de Ledenraad zijn vastgelegd in de Statuten en het Huishoudelijk Reglement. Op informele wijze werken wij met veel plezier samen en stimuleren we elkaar om samen op te trekken en van elkaar te leren. Zo brengen we onszelf en Noloc verder.

Vergaderingen 

De Ledenraad heeft twee formele en twee informele vergaderingen per jaar. De formele vergadering is openbaar. Naast deze vergaderingen vraagt het deelnemen aan de Ledenraad tijd aan voorbereiding, lezen van stukken en eventueel deelname aan de voorbereiding van specifieke thema’s en commissies. De eerstvolgende openbare vergadering is op 10 december a.s.